4 April 2016

Kaktusdilla

Jeg tror ikke det er helt normalt å ha så mye planter i hjemmet sitt, som det jeg har. Egentlig kunne jeg tenke meg å bo i en slags jungel, med planter fra gulv til tak, men her må jeg begrense meg litt. Det rare er at til tross for min glede over grønne vekster, er fingrene mine det motsatte av grønne. Derfor har jeg gått til anskaffelse av mange ulike kaktusvarianter, som både er enkle å holde, dekorative og in i tiden!

Den til høyre er min absolutte favoritt. Jeg fant den på en veldig fin blomsterbutikk, ved Sølvberget i Stavanger. Aner ikke hva arten heter, men har sett at den på englesk blir kalt "bunny ear cactus". Søtt.

Keramikk har jeg også fått opp øynene for i det siste. Og denne blomsterpotten fra House Doctor, med plass til tre planter i, syns jeg er helt herlig.


Søstrene Grene har også veldig mye fint i keramikk, til en brøkdel av prisen av mye annet.

Denne lille lekkerbiskenen ville også være med på bilde. Figaro elsker å ligge varm og tørr inne, å høre på at regnet plasker utenfor. Han vet hva det vil si å nyte livet.

No comments: